Hoge attentiewaarde
De attentiewaarde van een fysieke mailing is hoog in vergelijking met andere media. 72% hoger dan tv reclame en 36% hoger dan email. Direct mail kent waarde toe aan het merk en/of het product. Uit Europees onderzoek (DM-Guide IPC) is aangetoond dat Direct Mailing opvallend goed scoort:
- 87% van de ontvangers opent Direct Mailing
- Ontvangers lezen Direct Mailing gemiddeld 2,9 minuten
- Direct Mailing wordt gemiddeld 17 dagen bewaard.
Papier om op te 'eten'!
Voor de chocolade liefhebbers en ieder ander die van mooie papiersoorten houdt, is er door de Engelse papierfabrikant James Cropper een voedselgeschikt papier gemaakt met cacaodoppen (maximaal 10%) als bestanddeel. Deze papier en karton (120, 240 300 en 350 gram per m2) soort is uitermate schikt voor luxe drukwerk en voedselgeschikte verpakkingen. De papierlijn "Cacao" is leverbaar in 7 kleuren. Volgens de Duitse aanbeveling BfRXXXVI mag deze papier soort in direct contact met voedsel komen en de hele papierlijn is FSC en PEFC certificeert en geproduceerd met ISO 9001 en 14001 richtlijnen, aldus de producent.
Duurzame communicatie
Vandaag de dag is het belangrijk om duurzaam en verantwoordelijk te ondernemen. De verantwoordelijkheid die je als bedrijf en ondernemer neemt voor de zorg van onze wereld. De wereld waarin wij leven en die wij achterlaten aan onze kinderen en kleinkinderen. Bij Brainboks investeren wij in de toekomst met duurzame innovatieve communicatie oplossingen.
Duurzame communicatie met effect
De keuze van het juiste communicatie medium is belangrijk voor succesvolle marketing. Uiteraard gaat het om welk effect je wilt bereiken, met welk soort medium. Verdwijnt het overgrote deel van de mailing bij het oud papier of de in de virtuele prullenbak. Dan is de communicatie niet effectief en dus niet duurzaam. Zonde van je tijd, energie, geld en milieu. Een gerichte boodschap met een waardevolle boodschap voor de ontvanger is bewezen doeltreffend.